طرح جلد رشد نوجوان4

{طرح ها در ادامه مطلب}

سال تحصیلی گذشته برای من فرصت مغتنمی پیش آمد که برای دانش آموزان عزیز این مرز و بوم جلوه های جذاب تری از آثار گرافیک رو متجلی کنم و سعی کنم از سلیقه نه چندان سلامتی که در طی سالیان اخیر در روی جلد مجلات این گروه سنّی {دوگروه از مجلات ماهنامه رشد نوجوان و رشد جوان} پدیدار شده بود رو به یک سرمنزل مقصودی برسونم. البته این نقد بنده به عمده آثاری مربوط میشه که در دوره فضای دیجیتال و زمان فراگیری نرم افزارهای گرافیکی بدانجا منجر شد که هر تکنسین هنر نافهمی به تجربیات آشفته و پراکنده تصویری خودش"اثر هنری" اتلاق کنه و اون تصاویر روی جلد نشریات مذکور و در تیراژ بالا در سرتاسر کشور منتشر بشه و سلیقه تصویری نسل نو رو منحرف کنه..به هر حال سعی کردم با تمام محدودیت های زمانی برای خلق آثار و هزینه بسیار اندک برای این نوع محصولات گرافیکی،کج سلیقگی غیر کارشناسانه مدیران ناظر بر طرح ها و اعمال اصلاحات متعدد و گاهاً دست بردن در آثار و لِی آوت نه چندان با حوصله تیترها،توسط مدیران هنری مجلات و دوری از نگاه مناسبتی محور {تقویمی} که در بخش عمده ای از سابقه تصویری مجلات رشد به چشم می خورد، آثاری رو تولید کنم که روح نوجویی و نشاط و کنجکاوی بصری رو در مخاطبان نوجوان و جوان،برانگیزه و از حیث ایده و تکنیک اجرایی با نمونه های سابق متمایز باشند چون عقیده دارم برای نسل نوجوان و جوان به دور از شعار های رایج،بســــــــــــــیار تلاش باید کرد... اینجا جا داره از دست اندرکاران این دو مجله و مخصوصا حُسن نگاه آقایان یوسف زاده، قربانی و اوجیان تشکر کنم.

طرح جلد رشد نوجوان1طرح جلد رشد نوجوان2طرح جلد رشد نوجوان4طرح جلد رشد نوجوان6طرح جلد رشد نوجوان8طرح جلد رشد نوجوان1طرح جلد رشد جوان2طرح جلد رشد جوان3طرح جلد رشد جوان5