کتاب کمک آموزشی علوم

 

*تصویرگر: محمد صابر شیخ رضایی :: Illustrator: M.Saber Sheykh Rezaei

{طرح ها در ادامه مطلب}

 

 

 

سال ها پیش{حوالی نوروز 1384} یکی از دوستان خوش ذوق و صاحب فن عرصه طراحی گرافیک،"محمد توکلی" برای مجموعه کتابک های آموزشی یکی از موسسات انتشاراتی {به دلیل اینکه اسامی طراح و تصویرگر جلد ها رو به مرور زمان از شناسنامه کتاب ها حذف کرد! اسمشو نمیارم و شما هم اصلا متوجه اسمش نشدید!} به من پیشنهاد طراحی یک شخصیت دوست داشتنی و با قابلیت ارتجاع و تغییرپذیری بالا! و کلی شیطنت و بازی دیگه رو به من داد،برای نقش آفرینی اون شخصیت روی جلد کتاب های کمک آموزشی که معمولا این نوع محصولات برای دانش آموزان بخاطر یادآوری مجدد فضای درس و مدرسه،کمی! ناراحت کننده و کسل کننده است... خلاصه که سرتون رو به درد نیارم و این مجموعه ها به ثمر رسید و نوجوانان عزیز یا شاید هم والدین عزیزشون از این مجموعه ها استقبال کردند و کلی فروش سفارش دهنده رفت بالا و درس همگی خوب شد و آموزش و پرورش کلا برای حضور این کلاغ ها رو روی جلد تمام کتاب های اصلی درسی {در مقاطع تحصیلی مختلف} در خواست داد!

ولی گذشته از این بحث ها،اون ایام این تابو که الزاما مجموعه های چاپی مربوط به دانش آموزان باید از الگویی جدی و روحی خشک و غیرقابل انعطاف در طراحی گرافیک{ تصاویر و رنگ هاو..} تبعیت کنه،تا حد نسبتا زیادی شکسته شد و در سال های بعد یکی از ناشرین حتی به استفاده عنصر بصری کلاغ کارتونی شکل سفیدی در لوگو و ثبت برند خودش بهره جست...بگذریم، لیدیز & جنتل منزز! این شما و این کلاغ های درس خون! )

کتاب کمک آموزشی علوم

کتاب کمک آموزشی تاریخکتاب کمک آموزشی ریاضیکتاب کمک آموزشی جغرافیکتاب کمک آموزشی اجتماعیکتاب کمک آموزشی دینیکتاب کمک آموزشی آمادگی دفاعی دخترانکتاب کمک آموزشی آمادگی دفاعی پسرانکتاب کمک آموزشی حرفه و فنکتاب کمک آموزشی زبان انگلیسیکتاب کمک آموزشی فارسیکتاب کمک آموزشی عربی

*تصویرگر: محمد صابر شیخ رضایی :: Illustrator: M.Saber Sheykh Rezaei