عزیز خدا

*طراح: محمد صابر شیخ رضایی :: Designer:M. Saber Sheykh Rezaei

 

 

پنجم اسفند سال گذشته اولین سالگرد درگذشت "عزیز خدا" ،حاج عزیزالله خوشوقت بود و امروز صد و یازدهمین سالگرد استاد بزرگوارش،"علامه محمد حسین طباطبایی" است.

علامه طباطبایی

* پوسترهای بالا با فاصله ای یازده ساله توسط این بنده مغزرنگی عاصی! طراحی شده اند.. اولی ساعاتی پس از رحلت استاد بزرگوار آقا خوشوقت {شاگرد بزرگوار علامه طباطبایی} و خیلی خیلی سریع! و البته سال ها پس از کسب تجارب و غفلت های گوناگون پس از طراحی اولین پوستر طراحی شده عمرم! یعنی طرح دوم،پوستر "یادمان یکصدمین سال ولادت علامه"،که با ترس و لرز و استرس فراوان! تونستم اولین پوسترم رو طراحی کنم.. البته گفتنی است که اگر راهنمایی های استادان بزرگوار {آن زمانِ! هنرستان هنرهای تجسمی پسران} : فرزاد ادیبی،مسعود نجابتی،پژمان رحیمی زاده،امیرشاهرخ فریوسفی و دیگر عزیزانی که استاد تمام بودند{ولی بنده حق شاگردی رو ادا نکردم} نبود..شاید در قدم اول می موندم.. شاید این یازده سال هم .. ولی حق استاد بر شاگرد بار سنگینیه اگر آدم بخواد و بتونه قدرشناس باشه.. بگذریم .. شکر خدای عز و وجل

*اون موقع {ده سال پیش} تصور من از جهان عرفا و علما یه جهان دو-سه رنگ نهایتا سپید و سیاه و فیروزه ای و طلایی بود و فوق فوقش به اضافه لاجوردی! ولی مرور زمان بهم این حس رو داد که جهان اونها جهانیه سرشار از رنگ و انوار رنگین و شاید تو مایه های جهان برزخ خوبانِ فیلمِ "چه رویاهایی باز می گردند" { What Dreams May Come} که البته این هم از جهل بنده است.

*شخصیت جامع علامه طباطبایی،که هم مفسر، فیلسوف، متکلم، فقیه، اصولی و ادیب بوده، بسیار قابل مطالعه است و کنار همه دریای فضائل ایشان، به نظرم این شعر علامه طباطبایی فارغ از هر نگاهی، یک ستون محکم و قابل اتکاست در ادبیات فارسی و البته مغفول:

همی گویم و گفته ام بارها،بود کیش من مهر دلدارها،پرستش به مستی ست در کیش مهر،برونند زین جُرگه هشیارها ...

باز مطالعه کنید این شعر رو، فرح بخشه واقعا