طراح جوان پوسترهای انقلابی که نمایشگاهی از ۴۰ پوستر سیاسی و فرهنگی‌اش در مشهد برگزار می‌شود درباره روش کار و دیدگاهش توضیح داد.

محمدصابر شیخ‌رضایی طراح جوان در گفتگو با خبرنگار مهر و در مورد کارهای جدید خود گفت: در مورد صحبت‌های ترامپ رییس جمهوری آمریکا که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی اعلام و قبول کرده است، طرحی از گذشته مزین به سخنانی از امام خمینی که در سال ۵۹ و با مضمون اتفاقات امروز داشتم که توسط کاربران در فضای مجازی بازنشر داده شد.
من قدس را دوست دارم

وی ادامه داد: همچنین از تاریخ یازدهم دی ماه ۴۰ پوستر که در ۱۵ سال اخیر با موضوعات سیاسی و فرهنگی طراحی کرده ام با همت حوزه هنری خراسان رضوی و نگارخانه اشراق در مشهد مقدس به نمایش درخواهد آمد. در پایان این نمایشگاه یک نشست و هم اندیشی با حضور هنرمندان جوان و مستعد شهر مشهد و با محوریت هنر گرافیک برگزار می‌شود و ورک‌شاپ‌هایی نیز با مدیریت من برگزار خواهد شد که در پایان برگزیدگان ورک شاپ‌ها انتخاب و جوایزی به آنها تعلق خواهد گرفت.

نمایشگاه پوستر | چهل؛پنجاه*هفتاد

این گرافیست و طراح درباره فعالیت هایش با موضوع حماسه ۹ دی نیز بیان کرد: برای سالروز ۹ دی پوستری را با مضمون صحبت های رهبری طراحی خواهم کرد که به حضور جوانان در حماسه ۹ دی اشاره داشته و نقش آنها را تداعی می‌کند.

شیخ رضایی افزود: در کارهای مناسبتی و تقویمی، طراحان به سمت ایده‌های شعاری و نشانه‌ های تکراری می روند ولی من سعی می کنم برای طراحی یک پوستر همیشه بیشترین زمان را به بخش ایده پردازی اختصاص می‌دهم و سعی می‌کنم که ایده متفاوت و بیان جدیدتری نسبت به بقیه داشته باشم. به همین منظور خط سیری که برای پوستر ۹ دی مدنظر دارم در مورد نسل سومی هاست که ورق را به سمت نظام برگرداندند. رهبری هم ضمن تاکید بر لطف اهل بیت، از جوانان در این ماجرا به عنوان اصلی ترین ارکان نام بردند. من از این زاویه به ماجرای ۹ دی نگاه کردم و پوستری که طراحی می کنم نمایانگر حمایت و نقش جوانان نسل سوم در حماسه ۹ دی خواهد بود.  

این طراح و گرافیست در پایان در مورد زلزله غرب کشور و حضورش به عنوان یک هنرمند در این مناطق گفت: من به عنوان یک هنرمند مستقل به کرمانشاه سفر کردم و عکس هایی با رویکرد هنری گرفتم و در صفحات مجازی نشر دادم. همچنین در روزهای اول این حادثه برای زلزله زدگان غرب کشور پوستری با مضمون تسلیت به مردم کرمانشاه طراحی کردم که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان بانی طرح را منتشر کرد.

کرمانشاه جانم

*لینک گفتگو / خبرگزاری مهر