شیخ رضایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری حوزه هنری
روز بصیرت یوم الله ماندگار در تاریخ انقلاب است/ حوزه هنری با همت خود به شکل ویژه به 9 دی پرداخت.

گرافیست شرکت کننده در نمایشگاه پوستر حماسه 9 دی گفت: با توجه به برخی مصلحت اندیشی‌ها آن طور که باید و شاید به 9 طی پرداخته نشد، حوزه هنری توانست با همت خود این سد را بشکند و به طور ویژه به این موضوع بپردازد.
9/10/88

 
صابر شیخ رضایی گرافیست و شرکت کننده در نمایشگاه پوستر "حماسه 9 دی" در گفت‌وگو با پایگاه خبری حوزه هنری درباره آثار به نمایش درآمده گفت: من در این نمایشگاه با 4 اثر شرکت کرده‌ام که تمامی آثار ارائه‌شده برگرفته از بیانات رهبر انقلاب پیرامون حماسه 9 دی است. 
وی ادامه داد: بحث فتنه و ماجرای سال 88 یک موضوع چندبعدی است که  سعی کرده‌ام در آثار به نمایش درآمده، به این موضوعات و ابعاد مختلف آن‌ بپردازم. اثری که با عنوان "فتنه و فتنه‌گر خط قرمز نظام است" مشاهده می فرمایید از تکنیک دیوارنویسی‌های ابتدای انقلاب الهام گرفته شده است. در این اثر سعی شده مسئله حراست از انقلاب و نقطه نظر رهبر انقلاب مورد تأکید قرار گیرد. در رأس همه المان‌های این پوستر، جمله معروف حضرت امام(ره)، "میزان رأی ملت است" قرار دارد که نشان‌دهنده مسیر اصلی و کلی نظام است.
مسأله فتنه و فتنه گران
 
این گرافیست درباره اثر دیگر خود با عنوان " 9 دی در تاریخ ماند" گفت: شعار این اثر نیز از بیانات رهبر انقلاب انتخاب شده است. همان طور که می دانید در هر کشوری ایامی مشخص‌شده است که به‌عنوان روزهای تقویمی از آن یاد می‌شود و مناسبت خاصی در آن قرار دارد، پس از انقلاب اسلامی بعضی از روزها مانند 22 بهمن و سوم خرداد، ایام‌الله خوانده شد، با توجه به تأکیدی که مقام معظم رهبری بر 9 دی داشتند در این اثر این روز را هم به‌عنوان یوم‌الله در کنار سایر روزهای تقویمی می‌بینیم تا بر ماندگاری این حماسه بزرگ مردمی تأکید شود به عبارتی، روز بصیرت یوم الله ماندگار در تاریخ انقلاب است.

نه دی در تاریخ ماند

شیخ رضایی درباره نقش هنرمندان در حفظ و گرامیداشت 9 دی تأکید کرد: از سال 88 فعالیت‌های جست و گریخته به‌خصوص در فضای مجازی صورت گرفته است اما به یاد ندارم که جشنواره‌ای به شکل جشنواره پوستر حماسه 9 دی که امسال در حوزه هنری برپا شد برگزار شده باشد. یکی از مسائلی که سبب شده با موضوع 9 دی آثار کمی خلق شود برخی مصلت اندیشی ها و کم توجهی‌های صورت گرفته از طرف عده‌ای از مسئولین و هنرمندان است که امیدواریم در سال های بعد این سد شکسته شود و تعداد آثار با موضوع 9 دی افزایش یابد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که ارزش 9 دی و روزهای مهم دیگری مانند 22 بهمن به مردمی بودن آن است، به عبارتی مردم این حماسه‌ها را خلق کردند و باید بگذاریم این روزها مردمی باقی بماند. مسئولین و نهادهای فرهنگی باید بستر رشد و خلق اثر را فراهم کنند، حوزه هنری با ایجاد فرصت به هنرمندان جهت نمایش آثارشان آن‌هم با موضوع 9 دی کاری قابل تقدیر انجام داد. باوجودآن که زمان نسبتاً زیادی از روز 9 دی سال 88 گذشته بود نمایشگاهی این‌چنینی طی 8 سال نداشتیم، حوزه هنری با همت خود به شکل ویژه به 9 دی پرداخت.
انقلاب اسلامی

* لینک منبع خبر / حوزه هنری انقلاب اسلامی