استاد ناصر سیفی

مرقومه ای که استاد "ناصر سیفی" عزیز در روز افتتاحیه نمایشگاه "سایه روشنِ رویا" مکتوب فرمودند:

بنام خداوند جان و خرد
جهان نقاشی، جهان بروز قابلیت های فطری و احساسات ناشناخته است. با دیدن آثار هنری، هر یک از ما با بخش ها و پاره هایی از آثار ارتباط برقرار کرده و هم ذات پنداری می کنیم. تصویرسازی با استفاده از قابلیت ها و ویژگی های گرافیک و نقاشی و در ادامه تداخل جدی با سینما و انیمیشن، خود را به عنوان رسانه ای فراگیر و تأثیرگذار در زمانه ما تثبیت کرده است.

در نمایشگاه "سایه روشنِ رویا" با حضور مشترک زوج هنرمند سرکار خانم قاسمی و جناب شیخ رضایی، آثار مختلف و متنوعی پیش روی مخاطبان قرارگرفته است.

شیخ رضایی با سال ها تجربه اندوزی در زمینه طراحی گرافیک به موضع نگاه مستقل رسیده است یعنی که دنباله روی کسی یا جریانی نیست. البته تأثیرپذیری های متقابل فرد از جهان پیرامونی و افراد، امری طبیعی است اما تقلید و تکرار دیگران، فرد را جلوتر که نمی برد بلکه باعث تنزل او هم خواهد شد. امری که شیخ رضایی سعی دارد به شدت از آن پرهیز کند. استقلال در کار هنری یک بحث است و شکوفایی این مستقل بودن امری دیگر. شیخ رضایی در حال شکوفا شدن است و تا شکوفیدنِ سزاوار و بسیط، فاصله چندانی ندارد. نگاه متنوع،آزمودن شیوه های مختلف، حکایت از روحیه جستجوگری است که اهل ریسک و شهامت هم هست و از آزمودن ناشناخته ها هراسی ندارد و این مسأله هم می تواند سبب قوت باشد و هم در صورت درنگرفتنِ کار، سبب ضعف و فترت. اما شیخ رضایی ابایی از موانع و مشکلات ندارد؛ دل بی غش خود را به محک دریای طوفانی عصر خود زده است تا نازپرورده تنعم نگردد، این دست و پنجه نرم کردن با موضوعات و سبک ها را به خوبی در آثار او می توان مشاهده نمود.

خانم قاسمی ارتباط و سنخیت عجیبی با جهان کودکان دارد، کارهای ایشان در این زمینه، زلال، ساده و به راحتی با مخاطبان مختلف ارتباط برقرار ی کند. هنر در سادگی است،آثار قاسمی در بسیاری از قسمت ها و قطع ها، سرشار از سادگی و غنای ترکیب و تصویر هستند و غنی بودن از تصویر و ترکیب در عین سادگی، حقیقتا امر ساده ای نیست.

برای هر دوی این بزرگواران آرزوی توفیق روزافزون داریم.

 ناصر سیفى ١٤/٩/١٣٩٥


استاد سید حمید شریفی

مرقومه ای که استاد "سید حمید شریفی" عزیز در نمایشگاه "سایه روشنِ رویا" مکتوب فرمودند:

بسمه تعالی

شوق هنرمند به خلق اثر هنری مایه ی اصلی زنده بودن اوست.

هرچه این شوق بیشتر باشد موجب جلای جان او می گردد.

و اگر این اشتیاق با عمل توأم شود، تعالی او را فراهم می سازد.

آثار زیبای شما را دیدم و لذت بردم.

همیشه زنده باشید.

سید حمید شریفی آل هاشم ١۶/٩/١٣٩٥


* با تشکر ویژه از حضور دوستانِ جان در روز افتتاحیه نمایشگاه:
آقایان حسین یوزباشی عزیز، استاد ابوالفضل محترمی عزیز،علیرضا حصارکی عزیز، مرتضی میرزایی عزیز و خانواده های ارجمند ایشان و دیگر بزرگواران حاضر.

و تشکر از پیگیری های مُجِدانه فعالانِ خانه کاریکاتور؛ جناب آقای طاهری و خانم فخاری و خانم بنفشه.

گفتنی است بخشی از آثار در لینک های زیر موجود است و نمایشگاه تا ٢٢ آذرماه ٩٥ برپاست.

* گالری مجازی نمایشگاه "سایه روشنِ رویا"| منتخب آثار تصویرسازی "مهدیه قاسمی" | سایت هنر مقاومت

* گالری مجازی نمایشگاه "سایه روشنِ رویا"| منتخب آثار تصویرسازی "محمدصابر شیخ رضایی" | سایت هنر مقاومت