محمد رسول الله

* طراح: محمد صابر شیخ رضایی :: / 2021 :: Designer: Saber Sheykh Rezaei

* اولین ما محمد، و میانى ما محمد، و آخرین ما محمد است و ما همه محمدیم

* اولنا محمد، و اوسطنا محمد، و آخرنا محمد، و کلنا محمد


* در بصائر الأنوار روایت کرده است که امیرمومنان علیه السلام در پاسخ سلمان و ابى ذر رضى الله عنهما که از حضرتش درباره معرفت او به نورانیت پرسیده بودند، فرمود: ...

من به اذن پروردگارم زنده مى کنم و مى میرانم ، من به نهانی هاى دل هاى شما آگاهم و امامان از اولاد من نیز هرگاه دوست بدارند و بخواهند اینها را مى دانند و درک مى کنند، زیرا ما همه یکى هستیم ، اولین ما محمد، و میانى ما محمد، و آخرین ما محمد است و ما همه محمدیم ، پس میان ما جدایى مپندارید که ما در هر وقت و زمان به هر صورتى که بخواهیم آشکار مى توانیم شد، به اذن خداى بزرگ ما اینگونه ایم و چون ما بخواهیم خدا هم مى خواهد و چون ما خوش نداریم خدا هم خوش نخواهد داشت .

واى همه واى بر کسى که فضل و ویژگى ما را منکر شود، و حال آن که خداوند اسم اعظم را در اختیار ما نهاده که اگر بخواهیم آسمانها و زمین و بهشت و دوزخ را درهم شکافیم ، با آن (اسم اعظم ) به آسمان بالا رویم ، به زمین فرود آییم ، به شرق و غرب رویم ، به عرش رسیم و برروى آن در برابر خداى بزرگ بنشینیم ، همه چیز حتى آسمان ها و زمین و خورشید و ماه و ستارگان و کوه ها و دریاها و درختان و جنبندگان و بهشت و دوزخ از ما فرمان برند، و با این همه (مانند همه بشرها) مى خوریم و مى نوشیم و در بازارها راه مى رویم و اینگونه کارها را به امر پروردگارمان انجام مى دهیم .

ما همان بندگان گرامى خداییم که درسخن بر او پیشى نگیرند و به فرمان او عمل کنند ؛ درحالى که معصومیم و پاک ، و ما را بر بسیارى از بندگان مومن خود برترى بخشیده است . سپاس خدایى را که ما را بدین راه نمود و اگر خدا ما را هدایت نمى کرد خود هدایت نمى یافتیم ، و کلمه عذاب حتم شد بر کافران یعنى آنان که به همه فضل و احسانى که خداوند ما را بخشیده است انکار مى ورزند.

* اثر شخصی (غیرسفارشی) است.