اولین کارگاه بین المللی پوستر «عوده القرن»
با حضور گرافیست‌های کشور جهان و مشارکت نهضت مردمی پوستر مقاومت و هیئت هنر و حمایت آستان قدس رضوی، از یازدهم تا چهاردهم دوم اردیبهشت ماه در مشهد مقدس برگزار شد.
این کارگاه با هدف برملا کردن جنایتهای اسرائیل علیه فلسطینیها و افشاگری علیه اقدامشان مبنی بر طراحی طرح "صفقه القرن" (توافق قرن) برگزار شده است.
در این کارگاه طراح گرافیک غیرایرانی از کشور جهان از جمله لبنان، بحرین، اندونزی، عراق، سوریه، فلسطین، افغانستان، پاکستان و طراح گرافیک از ایران حضور یافتند تا آثار گرافیکی و هنری خود درباره قدس و حمایت از مردم فلسطین را خلق کنند.
اختتامیه کارگاه گرافیک "عوده القرن" روز شنبه اردیبهشت با حضور "اسامه همدان" معاون بین الملل جنبش اسلامی حماس فلسطین در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
 
*علیرضا کمیلی دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده از نمایش جهانی پوسترهای کارگاه بین‌المللی گرافیک «عودة القرن» در نقاط مختلف دنیا از «یوم النکبه» مصادف با ۲۵ اردیبهشت ماه تا «روز قدس» خبر داد.
حاصل کارگاه «عودة القرن»، ۹۰ پوستر شد که از میان آنها ۴۰ پوستر برای توزیع بین‌المللی انتخاب شدند. در این روزها درگیر ارسال این آثار به کشورهای مختلف هستیم تا از «یوم النکبه» مصادف با ۲۵ اردیبهشت ماه تا «روز قدس» جمعه آخر ماه مبارک رمضان طی دو هفته، این آثار از یک طرف در شبکه‌های اجتماعی و از طرف دیگر به صورت نمایشگاه‌هایی در کشورهای مختلف عرضه شوند.

دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده درباره اساتید حاضر در این کارگاه بیان کرد: مسعود نجابتی و محمدرضا دوست محمدی به عنوان استادهای اصلی و سید محمدرضا میری، حامد مغروری، صابر شیخ رضایی، سید مهدی حسینی، علی حیاتی و روح الله ابوالفضلی به عنوان استادیار در کارگاه «عودة القرن» حضور داشتند.

اولین کارگاه بین‌المللی گرافیک

اولین کارگاه بین‌المللی گرافیک

* لینک خبر | iqna

* لینک دانلود آثار کارگاه بین المللی پوستر "عودة القرن" | سایت هیأت

* گزارشی از کارگاه - اتحادیه بین المللی امت واحده