دومین کارگاه بین‌المللی طراحی پوستر با موضوع «فلسطین محور وحدت جهان اسلام» و تحت عنوان «قدس الأمة» با حضور ۳۰ هنرمند از ۱۰ کشور مختلف برگزار شد.

 

هدف اصلی این کارگاه هنری که در بازه ۵ تا ۷ آبان ماه و در نزدیکی هفته وحدت در هتل پارسیان انقلاب تهران برگزار شد، یادآوری قدس و مسجدالأقصی به عنوان یگانه نقطه مشترک تمامی مذاهب اسلامی بود که در نبرد اخیر «سیف القدس» توانست تمامی طیف‌های حامی فلسطین را بر سر دفاع از خود متحد کند.

نخستین کارگاه در سال ۲۰۱۸ تحت عنوان عودة القرن در مشهد مقدس و پس از عقد پیمان شوم معامله قرن توسط ترامپ برگزار شد و بازتاب خوبی در فضای رسانه‌ای و هنری جهان اسلام داشت. ایده کارگاه بین المللی پوستر با موضوع فلسطین، در نوع خود، ایده ‌ای نو و بی‌سابقه برای مبارزه‌ مردمی با دشمن صهیونیستی است.

روش مبارزاتی از جنس شاعران و نویسندگان فقید و مبارزی چون محمود درویش که می‌گفت: شعر من گلوله نیست که بتواند یک جنگنده را ساقط کند یا در میدان نبرد رزمنده دشمن را از پای در آورد، ولی اثری در روح آدمی برجای می‌گذارد که کم از گلوله ندارد.

در این کارگاه هنرمندان برگزیده ای از فلسطین، لبنان، عراق، پاکستان، افغانستان، بحرین، یمن، سوریه و الجزایر و ایران به خلق اثر پرداختند.

اساتید این کارگاه عبارت بودند از آقایان: مسعود نجابتی، سید مسعود شجاعی طباطبایی و محمد حسین نیرومند و با مدیریت هنری آقای علی حیاتی از ایران.

در این دوره اتحادیه بین المللی امت واحده، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری تهران و حوزه هنری انقلاب اسلامی از حامیان مادی و معنوی این رویداد هستند.