هنرستان هنرهای تجسمی پسران

 

طراحی پوستر: صابر شیخ رضایی - 1382

اولین اثر پوستری که در ایام هنرجویی هنرستان با نسخه های ابتدایی ادوبی فتوشاپ! طراحی و اجرا شد و به شکل انبوه تکثیر و چاپ شد و رسماً حضور بنده رو در عرصه گرافیک رونمایی کرد! :)
یکی از سنت های زیبای هنرستان هنرهای تجسمی پسران، برگزاری نمایشگاه حرفه ای سالانه آثار هنرجویان در کنار فارغ التحصیلان و اساتید و برگزاری سمینارهای تخصصی بود که  گویا همچنان و کم و بیش ادامه داره.

در ادامه این سنت نیکو؛ هر سال علاوه بر طراحی پوستر رسمی که توسط اساتید هنرستان طراحی می شد؛ طراحی اقلام تبلیغی نمایشگاه از جمله پوستر و کارت دعوت و تابلوی ورودی هنرستان بین هنرجویان به شکل فراخوان و رقابتی و با انتخاب و تایید و راهنمایی اساتید به سرانجام میرسید که در این اثر ما از کمک ها و راهنمایی استاد مسعود نجابتی، استاد فرزاد ادیبی، استاد علی شمس و استاد امیرشاهرخ فریوسفی بهره مند بودیم. این اثر "کلید مرصع هنر" در آن زمان بسیار مورد توجه و تشویق آقایان: استاد ایرج انواری، استاد مسعود نجابتی، استاد جلال متولی، استاد فرهاد کاشانی و دیگر عزیزان بود که برای من بسیار مشوق و مایه دلگرمی بود.
در این دوره از نمایشگاه این اثر رتبه اول رو کسب کرد و به عنوان پوستر اجرایی گشت و طرح دوم که به شکل مشترک با هادی جلدی طراحی شد به عنوان رتبه دوم رو کسب کرد و طبیعتاً برای کارت دعوت سمینار و نمایشگاه استفاده شد.
در این سال (1382) رتبه سوم متعلق به فراز صیادی اسکویی بود که اثر ایشون به شکل تابلوی دیواری محوطه ورودیه هنرستان با کمک بچه های کلاس در ابعاد بزرگ نقاشی و اجرا شد و به نوعی همه آثار بچه ها چون در فضای هنرستان عکاسی یا طراحی و خلق می شد، بسیار خاطره انگیز بود.
اشتراک مجموعه طرح های برگزیده سال 1382 هنرجویان گرافیک، توجه به حرف نمادین " هـ " بود با رویکردهای بصری متفاوت.

نمایشگاه هنرستان هنرهای تجسمی پسران

طراحان کارت دعوت: صابر شیخ رضایی + هادی جلدی : 1382

در طراحی این اثر از تصویر لیت شده ای از هادی جلدی عزیز استفاده شد.